Quick jump to page content

  • Main Navigation
  • Main Content
  • Sidebar
Anmelden
Forgot your password?
Register
  • Register
  • Login
  • de
  • en
Open Journal Systems
Zeitschrift für Hochschulentwicklung (Journal for Higher Education Development)
  • Call for Papers
  • News
  • Current
  • Archives
  • About us
  • Print
  • Imprint
  1. Home
  2. Archives
  3. Jg.5/Nr.3

Jg.5/Nr.3

Fachbezogene und fachübergreifende Hochschuldidaktik – von einander lernen / Teil 2

September 2010 | Hrsg: Johannes Wildt & Isa Jahnke (TU Dortmund)

Artikel

Exploit Synergies in Academic Teaching Qualification Programs

Anke Diez, Katrin Klink
PDF (Deutsch)
  • Ansehen
  • Herunterladen

One Size fits all? Heterogeneous Groups in Teaching and Learning Courses for Higher Education

Sabine Brendel
PDF (Deutsch)
  • Ansehen
  • Herunterladen

Competent Teaching at University and Reflection on Science

Rüdiger Rhein
PDF (Deutsch)
  • Ansehen
  • Herunterladen

Learning from Each Other – A Plea Based on the Example of the Development of Cross Curricular Problem Solving Competencies

Nicole Romana Heigl
PDF (Deutsch)
  • Ansehen
  • Herunterladen

Creativity and Problem-oriented Learning in Computer Science

Angela Carell, Isabel Schaller

Research-based Learning in Industrial Project Management

Thorsten Jungmann, Frank Kühn, Christopher Nimsch
PDF (Deutsch)
  • Ansehen
  • Herunterladen

Fuel for the Engineering Education – Interdisciplinary Teaching

Inske Preissler, Rainer Müller, Jochen Hammerschmidt, Stephan Scholl
PDF (Deutsch)
  • Ansehen
  • Herunterladen

Synergy Effects and Reciprocal Complementation in University and Medical Education

Wolfgang Öchsner, Karin Reiber
PDF (Deutsch)
  • Ansehen
  • Herunterladen

Design and Evaluation of a Questionnaire to Measure Long-term Learning Success

Carola Schulz
PDF (Deutsch)
  • Ansehen
  • Herunterladen

Experts to the Fore! Courses for Lecturers at Ruhr-Universität Bochum

Petra Flocke, Kristina Müller, Anja Tillmann
PDF (Deutsch)
  • Ansehen
  • Herunterladen

Zeitschrift für Hochschulentwicklung
c/o Verein Forum neue Medien in der Lehre Austria
Rheinstraße 27
A-6890 Lustenau

ISSN: 2219-6994