Quick jump to page content

  • Main Navigation
  • Main Content
  • Sidebar
Anmelden
Forgot your password?
Register
  • Register
  • Login
  • de
  • en
Open Journal Systems
Zeitschrift für Hochschulentwicklung (Journal for Higher Education Development)
  • Call for Papers
  • News
  • Current
  • Archives
  • About us
  • Print
  • Imprint
  1. Home
  2. Archives
  3. Jg.4/Nr.1

Jg.4/Nr.1

Assessment im Hochschulunterricht

März 2009 | Hrsg: Gabi Reinmann (Augsburg)

Artikel

Assessment im Hochschulunterricht - Editorial

Gabi Reinmann
Volltext (Deutsch)
  • Ansehen
  • Herunterladen

Relevance of assessment feedback in higher education

Silvia Sippel
Abstract/References (Deutsch)
  • Ansehen
  • Herunterladen
Volltext (Deutsch)
  • Ansehen
  • Herunterladen

Assessment as Opportunity to Learn: Significance, Aims and Forms of Higher Education Assessment

Andreas Müller, Bernhard Schmidt
Abstract/References (Deutsch)
  • Ansehen
  • Herunterladen
Volltext (Deutsch)
  • Ansehen
  • Herunterladen

MathX3 – Online Self Assessment of Basic Knowledge of Mathematics

Katja Derr, Tanja Fried, Bernd Hornung, Dirk Saller
Abstract/References (Deutsch)
  • Ansehen
  • Herunterladen
Volltext (Deutsch)
  • Ansehen
  • Herunterladen

Online Self-Assessments to Measure Study-related Competencies

Siegbert Reiss, Alexander Tillmann, Michael Schreiner, Karl Schweizer, Detlef Krömker, Helfried Moosbrugger
Abstract/References (Deutsch)
  • Ansehen
  • Herunterladen
Volltext (Deutsch)
  • Ansehen
  • Herunterladen

Module-related Examinations – Opportunities and Limits of New Assessment Forms in Bachelor and Master Degree Programs

Klaus Wannemacher
Abstract/References (Deutsch)
  • Ansehen
  • Herunterladen
Volltext (Deutsch)
  • Ansehen
  • Herunterladen

Learning Outcome and Competencies: Didactical Potential of the Portfolio Method in Higher Education

Jörg Stratmann, Annabell Preussler, Michael Kerres
Abstract/References (Deutsch)
  • Ansehen
  • Herunterladen
Volltext (Deutsch)
  • Ansehen
  • Herunterladen

Zeitschrift für Hochschulentwicklung
c/o Verein Forum neue Medien in der Lehre Austria
Rheinstraße 27
A-6890 Lustenau

ISSN: 2219-6994