Quick jump to page content

  • Main Navigation
  • Main Content
  • Sidebar
Anmelden
Forgot your password?
Register
  • Register
  • Login
  • de
  • en
Open Journal Systems
Zeitschrift für Hochschulentwicklung (Journal for Higher Education Development)
  • Call for Papers
  • News
  • Current
  • Archives
  • About us
  • Print
  • Imprint
  1. Home
  2. Archives
  3. Jg.8/Nr.3

Jg.8/Nr.3

Was denken Lehrende über Lehre?

Juni 2013 | Robert Kordts-Freudinger, Daniel Al-Kabbani, Diana Urban, Tobias Zenker & Niclas Schaper (Paderborn)

Artikel

Editorial: Was denken Lehrende über Lehre?

Robert Kordts-Freudinger, Daniel Al-Kabbani, Diana Urban, Tobias Zenker, Niclas Schaper
PDF (Deutsch)
  • Ansehen
  • Herunterladen

Teaching beliefs and conceptions – a conceptual map

Caroline Rosemarie Trautwein
PDF (Deutsch)
  • Ansehen
  • Herunterladen

Teaching experience and the "Shift from teaching to learning"

Jan Fendler, Michaela Glaeser-Zikuda
PDF (Deutsch)
  • Ansehen
  • Herunterladen

Facilitation and interference between the research and teaching goals of junior scientists

Wiebke Esdar, Julia Gorges, Elke Wild
PDF (Deutsch)
  • Ansehen
  • Herunterladen

Despite everything, still satisfied with teaching: Subjective states and attitudes of university teaching faculty

Roland Bloch, Monique Lathan, Carsten Würmann
PDF (Deutsch)
  • Ansehen
  • Herunterladen

“Actually, you would have to prepare for a lecture like an athlete prepares for a match.” – Approaches to conceptions of teaching

Alice Busch-Karrenberg, Thomas Czerwionka, Thanh-Thu Phan Tan, Birgit Schäfer-Scholz
PDF (Deutsch)
  • Ansehen
  • Herunterladen

Competencies, attitudes, context factors: Piece-by-piece to excellent teaching!

Miriam Zehnter, Lydia Taus, Katharina Mallich-Pötz
PDF (Deutsch)
  • Ansehen
  • Herunterladen

Analysis of e-learning adoption behaviour among academic teaching staff

Helge Fischer
PDF (Deutsch)
  • Ansehen
  • Herunterladen

Asked directly: On measuring teaching orientation by question- naire using an open response format

Lena Päuler, Regina Jucks
PDF (Deutsch)
  • Ansehen
  • Herunterladen

Are students qualified to evaluate the teaching approach and teaching activities of their teachers?

Jan Fendler, Eva Katharina Brauer
PDF (Deutsch)
  • Ansehen
  • Herunterladen

A reflective training in higher education – Challenges for participants and moderators

Theresa Rothe
PDF (Deutsch)
  • Ansehen
  • Herunterladen

Free articles - Research contribution

Focusing on competences and learning goals in project seminars

Ahmet Derecik, Elisabeth Paus
PDF (Deutsch)
  • Ansehen
  • Herunterladen

Zeitschrift für Hochschulentwicklung
c/o Verein Forum neue Medien in der Lehre Austria
Rheinstraße 27
A-6890 Lustenau

ISSN: 2219-6994