Quick jump to page content

  • Main Navigation
  • Main Content
  • Sidebar
Anmelden
Forgot your password?
Register
  • Register
  • Login
  • de
  • en
Open Journal Systems
Zeitschrift für Hochschulentwicklung (Journal for Higher Education Development)
  • Call for Papers
  • News
  • Current
  • Archives
  • About us
  • Print
  • Imprint
  1. Home
  2. Archives
  3. Jg.3/Nr.4

Jg.3/Nr.4

Curriculumentwicklung und -reform an Universitäten und Hochschulen - Teil 2: Werkzeuge und Theorien

Dezember 2008 | Hrsg: Gottfried S. Csanyi & Richard März

Artikel

Curricula as Work in Progress? – Lessons Learned from the Development of a Learning Outcome-oriented Study Programme

Oliver Vettori, Christoph Schwarzl
Abstract/References (Deutsch)
  • Ansehen
  • Herunterladen
Volltext (Deutsch)
  • Ansehen
  • Herunterladen

A Panel as Encouragement of Reform Processes of Curricula

Peter Tremp
Abstract/References (Deutsch)
  • Ansehen
  • Herunterladen
Volltext (Deutsch)
  • Ansehen
  • Herunterladen

Visual Modelling for Design and Implementation of Modular Curricula

Sonja Kabicher, Michael Derntl
Abstract/References (Deutsch)
  • Ansehen
  • Herunterladen
Volltext
  • Ansehen
  • Herunterladen

Expectations on Internships – Suggestions for the Development of Curricula

Renate Soellner, Nicole Scheibner, Julia Hapkemeyer, Corinna Fink
Abstract/References (Deutsch)
  • Ansehen
  • Herunterladen
Volltext (Deutsch)
  • Ansehen
  • Herunterladen

Learning through Research on the Basis of Grounded Theory

Marius Metzger
Abstract/References (Deutsch)
  • Ansehen
  • Herunterladen
Volltext (Deutsch)
  • Ansehen
  • Herunterladen

Are we Really Training Students to do Research? Qualification Profiles of Course Programs and their Implications for Curriculum Development

Ute Woschnack, Wolfgang Schatz
Abstract/References (Deutsch)
  • Ansehen
  • Herunterladen
Volltext (Deutsch)
  • Ansehen
  • Herunterladen

Zeitschrift für Hochschulentwicklung
c/o Verein Forum neue Medien in der Lehre Austria
Rheinstraße 27
A-6890 Lustenau

ISSN: 2219-6994