Quick jump to page content

  • Main Navigation
  • Main Content
  • Sidebar
Anmelden
Forgot your password?
Register
  • Register
  • Login
  • de
  • en
Open Journal Systems
Zeitschrift für Hochschulentwicklung (Journal for Higher Education Development)
  • Call for Papers
  • News
  • Current
  • Archives
  • About us
  • Print
  • Imprint
  1. Home
  2. Archives
  3. Jg.11/Nr.1

Jg.11/Nr.1

Lehrer/innenbildung im Fluss

January 2016 | Bernhard Gritsch (Graz), Bardo Herzig (Paderborn) & Christian Reintjes (Windisch)

Artikel

Editorial

Bernhard Gritsch, Bardo Herzig, Christian Reintjes
PDF (Deutsch)
  • Ansehen
  • Herunterladen

Competence-based development of curricula and teacher training organisation

Hubert Weiglhofer
PDF (Deutsch)
  • Ansehen
  • Herunterladen

Teacher training in regional association of post-secondary educational institutions - A pilot project

Bernhard Gritsch, Martin Ebner
PDF (Deutsch)
  • Ansehen
  • Herunterladen

Incorporating and managing heterogeneity in teacher education at vocational schools

Andrea Zoyke
PDF (Deutsch)
  • Ansehen
  • Herunterladen

Between the practices of science and profession - Studies on professional practice as a third space in teacher education

Tobias Leonhard, Urban Fraefel, Sebastian Jünger, Julia Kosinar, Christian Reintjes, Beat Richiger
PDF (Deutsch)
  • Ansehen
  • Herunterladen

AIMs - The Paderborn portfolio focussing on school practice

Agnes Filipiak, Ilsegret Niestradt-Bietau, Tanja Rotärmel
PDF (Deutsch)
  • Ansehen
  • Herunterladen

Student teacher semester added in Paderborn - Implementation in the educational sciences

Claudia Gehle, Stephan Rechel, Christoph Wiethoff
PDF (Deutsch)
  • Ansehen
  • Herunterladen

"Giving ear to pupils perspectives" - A method of inquiry-based learning

Katja Kansteiner, Sabine Lang, Julia Münzinger, Jörg Stratmann
PDF (Deutsch)
  • Ansehen
  • Herunterladen

Case Studies in Education - Research-orientated Learning in Teacher Education

Rüdiger Rhein
PDF (Deutsch)
  • Ansehen
  • Herunterladen

Learning by doing - Students examine action research on the topic of social integration

Silke Trumpa, Karin Terfloth
PDF (Deutsch)
  • Ansehen
  • Herunterladen

Weblogs in teacher internships: A suitable tool for coping with stress?

Nives Egger, Alexandra Totter, Dominik Petko
PDF (Deutsch)
  • Ansehen
  • Herunterladen

The multi-stage Online-Self-Assessment for teacher education at the University of Vienna

Barbara Neunteufl, Alina Bugelnig
PDF (Deutsch)
  • Ansehen
  • Herunterladen

Habitus-awareness through video analysis in teacher education

Isabel Steinhardt
PDF (Deutsch)
  • Ansehen
  • Herunterladen

Acquiring professional competences with the support of mentoring tandems: A win-win situation for students and student teachers

Michaela Rückl, Barbara Mackinger
PDF (Deutsch)
  • Ansehen
  • Herunterladen

Zeitschrift für Hochschulentwicklung
c/o Verein Forum neue Medien in der Lehre Austria
Rheinstraße 27
A-6890 Lustenau

ISSN: 2219-6994