Artikel Editorial Bernhard Gritsch, Bardo Herzig, Christian Reintjes PDF (Deutsch) Ansehen Herunterladen Competence-based development of curricula and teacher training organisation Hubert Weiglhofer PDF (Deutsch) Ansehen Herunterladen Teacher training in regional association of post-secondary educational institutions - A pilot project Bernhard Gritsch, Martin Ebner PDF (Deutsch) Ansehen Herunterladen Incorporating and managing heterogeneity in teacher education at vocational schools Andrea Zoyke PDF (Deutsch) Ansehen Herunterladen Between the practices of science and profession - Studies on professional practice as a third space in teacher education Tobias Leonhard, Urban Fraefel, Sebastian Jünger, Julia Kosinar, Christian Reintjes, Beat Richiger PDF (Deutsch) Ansehen Herunterladen AIMs - The Paderborn portfolio focussing on school practice Agnes Filipiak, Ilsegret Niestradt-Bietau, Tanja Rotärmel PDF (Deutsch) Ansehen Herunterladen Student teacher semester added in Paderborn - Implementation in the educational sciences Claudia Gehle, Stephan Rechel, Christoph Wiethoff PDF (Deutsch) Ansehen Herunterladen "Giving ear to pupils perspectives" - A method of inquiry-based learning Katja Kansteiner, Sabine Lang, Julia Münzinger, Jörg Stratmann PDF (Deutsch) Ansehen Herunterladen Case Studies in Education - Research-orientated Learning in Teacher Education Rüdiger Rhein PDF (Deutsch) Ansehen Herunterladen Learning by doing - Students examine action research on the topic of social integration Silke Trumpa, Karin Terfloth PDF (Deutsch) Ansehen Herunterladen Weblogs in teacher internships: A suitable tool for coping with stress? Nives Egger, Alexandra Totter, Dominik Petko PDF (Deutsch) Ansehen Herunterladen The multi-stage Online-Self-Assessment for teacher education at the University of Vienna Barbara Neunteufl, Alina Bugelnig PDF (Deutsch) Ansehen Herunterladen Habitus-awareness through video analysis in teacher education Isabel Steinhardt PDF (Deutsch) Ansehen Herunterladen Acquiring professional competences with the support of mentoring tandems: A win-win situation for students and student teachers Michaela Rückl, Barbara Mackinger PDF (Deutsch) Ansehen Herunterladen