Quick jump to page content

  • Main Navigation
  • Main Content
  • Sidebar
Anmelden
Forgot your password?
Register
  • Register
  • Login
  • de
  • en
Open Journal Systems
Zeitschrift für Hochschulentwicklung (Journal for Higher Education Development)
  • Call for Papers
  • News
  • Current
  • Archives
  • About us
  • Print
  • Imprint
  1. Home
  2. Archives
  3. Jg.5/Nr.2

Jg.5/Nr.2

Fachbezogene und fachübergreifende Hochschuldidaktik – von einander lernen / Teil 1

Juni 2010 | Hrsg: Johannes Wildt & Isa Jahnke (TU Dortmund)

Artikel

Subject Oriented and Interdisciplinary Teaching and Learning on Higher Education – What Can We Learn from Each Other?

Isa Jahnke, Johannes Wildt
PDF (Deutsch)
  • Ansehen
  • Herunterladen

Are there Discipline Specific Teaching Approaches? Empirical Results to Teaching Approaches in Different Disciplines of Higher Education

Dietrun Lübeck
PDF (Deutsch)
  • Ansehen
  • Herunterladen

Designing a Framework for Research-Based Teaching

Hannah Dürnberger, Sandra Hofhues
PDF (Deutsch)
  • Ansehen
  • Herunterladen

Diversity and New Media as a Didactical Principle

Karoline Spelsberg
PDF (Deutsch)
  • Ansehen
  • Herunterladen

Fostering Employability with Research-Oriented Teaching and Learning

Detlef Buschfeld, Bernadette Dilger, Jonas Lilienthal
PDF (Deutsch)
  • Ansehen
  • Herunterladen

Optimized Internships to Meet Bologna ECTS Requirements and Improve Students` Key Qualifications in Undergraduate Studies

Helmut Adelhofer
PDF (Deutsch)
  • Ansehen
  • Herunterladen

e-clear: On the Usefulness/Efficacy of e-Learning Offers within Nuclear Medicine at German Universities

Lutz Stefan Freudenberg, Thomas Beyer
PDF (Deutsch)
  • Ansehen
  • Herunterladen

Zeitschrift für Hochschulentwicklung
c/o Verein Forum neue Medien in der Lehre Austria
Rheinstraße 27
A-6890 Lustenau

ISSN: 2219-6994