Quick jump to page content

  • Main Navigation
  • Main Content
  • Sidebar
Anmelden
Forgot your password?
Register
  • Register
  • Login
  • de
  • en
Open Journal Systems
Zeitschrift für Hochschulentwicklung (Journal for Higher Education Development)
  • Call for Papers
  • News
  • Current
  • Archives
  • About us
  • Print
  • Imprint
  1. Home
  2. Archives
  3. Jg.2/Nr.4

Jg.2/Nr.4

Best-Practice Beispiele und Evaluierungsergebnisse - Band 1

Dezember 2007 | Hrsg: Gottfried S. Csanyi (Wien)

Artikel

Wikis in Higher Education – Active Learning in Learning Communities at the University of St. Gallen

Sabine Hoidn
Abstract/References (Deutsch)
  • Ansehen
  • Herunterladen
Volltext (Deutsch)
  • Ansehen
  • Herunterladen

Problem-centred Learning Through Experiments

Henrik Egbert, Vanessa Mertins
Abstract/References (Deutsch)
  • Ansehen
  • Herunterladen
Volltext (Deutsch)
  • Ansehen
  • Herunterladen

Blended Learning in Mass Lectures – The Faculty of Social Sciences’ Core Curriculum

Andrea Payrhuber, Claudia Schallert, Philipp Budka
Abstract/References (Deutsch)
  • Ansehen
  • Herunterladen
Volltext (Deutsch)
  • Ansehen
  • Herunterladen

Blended Learning as Quality Assurance – Methodical Training in the Initial Study Phase in Communication Research

Andrea Payrhuber, Markus Hintermayer, Muna Agha
Abstract/References (Deutsch)
  • Ansehen
  • Herunterladen
Volltext (Deutsch)
  • Ansehen
  • Herunterladen

Student Teachers Acquiring Competencies in Natural Sciences within the Project SUN:ST

Gerhild Bachmann, Andrea Frantz-Pittner, Silvia Grabner
Abstract/References (Deutsch)
  • Ansehen
  • Herunterladen
Volltext (Deutsch)
  • Ansehen
  • Herunterladen

Mentoring-Model Paderborn (MeMoPad) – Conceptual Design and Initial Experiences

Arne Burda, H.-Hugo Kremer, Frederik G. Pferdt
Abstract/References (Deutsch)
  • Ansehen
  • Herunterladen
Volltext (Deutsch)
  • Ansehen
  • Herunterladen

Research as a Process of Self-Reflection – A Depiction of the Course “Research Practical with an Ongoing Reflection Seminar”

Agnes Turner, Doris Ingrisch
Abstract/References (Deutsch)
  • Ansehen
  • Herunterladen
Volltext (Deutsch)
  • Ansehen
  • Herunterladen

Zeitschrift für Hochschulentwicklung
c/o Verein Forum neue Medien in der Lehre Austria
Rheinstraße 27
A-6890 Lustenau

ISSN: 2219-6994